Een praktijkgerichte workshop die aansluit bij personele vraagstukken op gebied van leidinggeven, die bij huisarts-werkgevers leven. Ze maken kennis met de personeelsinstrumenten en hulpmiddelen die de LHV beschikbaar heeft en krijgen inzicht in welke persoonlijke factoren een rol spelen bij leidinggeven. De deelnemers krijgen concrete inhoudelijke en procesmatige tips en adviezen hoe zij om kunnen gaan met personele vraagstukken. De kunst van het leidinggeven wordt uitgelegd: expliciteren van wederzijdse verwachtingen, belonen wat goed gaat en benoemen wat niet goed gaat. Het belang en de werking van functionerings- en beoordelingsgesprekken wordt behandeld en er is aandacht voor de zin en de werking van motiverende factoren in het personeelsbeleid (wat werkt wel en wat werkt niet).
Het precieze programma van deze workshop wordt aangepast aan de behoeften van de deelnemers: aan de hand van uw praktijksituaties wordt het begrip ‘leidinggeven’ behandeld. De situaties kunnen gaan over zaken als:
De casussen worden zowel vanuit de P&O-perspectief als vanuit een communicatie- en organisatieperspectief bekeken, waarna concrete aandachtspunten en adviezen kunnen worden gegeven. Om deze reden wordt de workshop door twee trainers gegeven: Margreet Schuurmans (senior HRM adviseur) en Petra van der Horst (coach/organisatieadviseur).