MENU
Advertentie
Advertentie
tijdsduur
Dagdeel
organisatie
Andersom Organiseren
kosten
basistarief
€ 295
extra prijsinformatie
informatie
gebied:
Overig
categorie(ën):
Management, Algemeen & overig, Effectiviteit en efficiency
ICPC:
A
sponsoring
Onbekend
accreditatie
accreditatie
4
punten
locatie
Land van Belofte
Noorddijk 5
2751 DK Moerkapelle
☎ +3165 0221 320
overig
15
Okt
2019
Efficiƫnter werken en hogere kwaliteit bij de huisartsenpraktijk of in het gezondheidscentrum (Werksymposium voor en door huisartsen en praktijkmanagers)
Deze bijeenkomst is reeds geweest
Wilt u toekomstige nascholingen vinden:
Op het gebied van:
'Management', 'Algemeen & overig' of 'Effectiviteit en efficiency'
Van aanbieder:
Andersom Organiseren
In de omgeving:
Moerkapelle

Met behulp van een managementgame wordt inzichtelijk wat een traditioneel ingerichte en functionerende organisatie voor effect heeft op wachttijden voor de klant, op fouten en afkeur, op doorlooptijden in relatie tot bewerkingstijden en op kosten. Met behulp van het gedachtegoed van o.a. Deming, Goldratt en Seddon vertaald naar de huisartsenpraktijk en naar een gezondheidscentrum krijgen de deelnemers inzicht hoe zij kunnen verbeteren in relatie tot doorlooptijden en wachttijden. Resultaten worden gepresenteerd aan de hand van een Business Case.

Er wordt ingegaan op de implementatie van veranderingen binnen de huisartsenpraktijk en wat de rol van de praktijkmanager kan zijn. Hoe betrek je al je medewerkers erbij, hoe maak je het bijna onmogelijk om nog op een andere manier te werken - fysieke verandering van de werkplek m.b.v. 5S - leantool - en wat betekent dit voor de rol van de huisarts, leidinggevende en/of praktijkmanager - waar stuur je op, welke KPI's zijn de meest cruciale -.

Na afloop van de bijeenkomst hebben de deelnemers inzicht in het optimaliseren van processen - wat vaak extra werkdruk, hogere kosten met zich meebrengt zonder de patiënttevredenheid te verhogen - of daadwerkelijk waarde creëren voor de patiënt - lagere werkdruk, lagere kosten, hogere patiënttevredenheid.

Leerdoelen:

  1. De huidige situatie in kaart kunnen brengen met zowel verspillingen als risico's m.b.v een Brown Paper.
  2. Onderscheid kunnen maken tussen optimaliseren van processen of daadwerkelijk waarde creëren voor de patiënt.
Hebt u suggesties voor het verbeteren van deze pagina of algemene op- of aanmerkingen met betrekking tot onze website? Laat het ons hier weten!