MENU
Advertentie
Advertentie
tijdsduur
Dag
organisatie
Radar Vertige
kosten
basistarief
Onbekend
extra prijsinformatie
informatie
gebied:
Overig
categorie(ën):
Conflictmanagement
ICPC:
A
sponsoring
Onbekend
accreditatie
accreditatie
6
punten
locatie
UWV Breda
Chasséveld 17
4811 DH Breda
☎ 0900 9294
overig
13
Dec
2016
Omgaan met emotioneel en agressief gedrag - 2 dagdelen
Deze bijeenkomst is reeds geweest
Wilt u toekomstige nascholingen vinden:
Op het gebied van:
'Conflictmanagement'
Van aanbieder:
Radar Vertige
In de omgeving:
Breda

In de basistraining 'omgaan met agressie' leren medewerkers hun beleid kennen en hoe zij onder deze omstandigheden met cliënten om moeten gaan.

Veel medewerkers zien zich regelmatig geconfronteerd met agressief gedrag van burgers, in de vorm van schelden, dreigen, persoonlijk beledigen of intimideren. De gevolgen daarvan kunnen zeer ingrijpend zijn, met psychische en lichamelijke klachten. Agressie levert veel spanning op en kan een flinke impact hebben op het persoonlijk welbevinden en functioneren. Het is daarom belangrijk dat medewerkers leren om de eigen spanning te reguleren, een agressieve bewoner te kalmeren of duidelijk grenzen te stellen. Zodat de situatie niet escaleert en de eigen veiligheid en die van anderen gewaarborgd blijft.  Kordaat en doeltreffend optreden is niet iedereen van nature gegeven. Maar een eenduidige aanpak blijkt wel aan te leren. RadarVertige ontwikkelde daarvoor een speciale methode, om agressie bij klanten op tijd te signaleren, de-escalerend op te kunnen treden en duidelijke grenzen aan te geven.

De onderwerpen in de basistraining zijn:

  • Inzicht in eigen reactie op emotie en agressie van anderen.
  • Omgaan met eigen spanning en spanning van anderen.
  • Slecht nieuws brengen.
  • Omgaan met emoties.
  • Vormen van agressie en handelingsinstructies.
  • Grenzen stellen: benoemen gedrag en effect, benoemen van de norm/grens.
  • Aangeven consequenties bij doorgaan met onacceptabel gedrag.
  • Voor de keuze stellen.
  • Grens stellen en gesprek beëindigen bij bedreiging.
  • Voorkomen van agressie – kritisch kijken naar de eigen dienstverlening.
  • Afhandelen van incidenten – eigen rol.
  • Leren van elkaar, feedback geven en aanspreekcultuur.

Het programma van de training duurt 2 dagdelen. De training wordt verzorgd door een trainer en een acteur. Het programma is levendig en actief. De praktijk staat centraal, veel doen, veel oefenen, maar wel met de nodige diepgang.

Hebt u suggesties voor het verbeteren van deze pagina of algemene op- of aanmerkingen met betrekking tot onze website? Laat het ons hier weten!