De nascholingsbijeenkomst is erop gericht de samenwerking tussen huisartsen, jeugdartsen, SOH-ers, KJP-ers en leden van het wijkteam te versterken.
Leerdoelen:
- De deelnemers hebben kennis van elkaars vakgebied.
- De deelnemers kennen collega’s uit het vakgebied en weten wanneer zij moeten doorverwijzen of elkaars expertise in moeten schakelen.
- De deelnemers leren elkaar persoonlijk beter kennen, wat de drempel verlaagt om elkaar op te zoeken in het werk.
Doel per programma onderdeel:
- Casuïstiek bij schoolverzuim. Doel: Deelnemers weten wanneer zij moeten doorverwijzen of elkaars expertise in kunnen schakelen als het gaat om schoolverzuim.
- Gezamenlijke maaltijd. Doel: Deelnemers leren elkaar persoonlijk beter kennen.
- Casuïstiek bij gedragsproblemen. Doel: Deelnemers weten wanneer zij moeten doorverwijzen of elkaars expertise in kunnen schakelen als het gaat om gedragsproblemen bij kinderen op de basisschool.
- Casuïstiek bij overgewicht. Doel: Deelnemers weten wanneer zij moeten doorverwijzen of elkaars expertise in kunnen schakelen als het gaat om overgewicht bij kinderen.
- Plenair nabespreken. Doel: Deelnemers leren van elkaars ervaringen.
- Schriftelijke evaluatie. Doel: Deelnemers leren door terug te kijken, op welke wijze zij het geleerde kunnen inbedden in de dagelijkse praktijk.