ARGO en Patiëntenfederatie NPCF werken onder de naam ‘Door Cliënten Bekeken’ al sinds 2002 aan verbetering van de gezondheidszorg vanuit het perspectief van de patiënt. Meer dan 1000 apotheken en 200 gezondheidscentra hebben met de methode ‘Door Cliënten Bekeken’ meegedaan. Met succes: de aanpak leidt aantoonbaar tot kwaliteitsverbetering en een betere beoordeling door patiënten (Van Linschoten en Moorer, Factsheet Apotheken door Cliënten Bekeken, 2008).
"/>ARGO en Patiëntenfederatie NPCF werken onder de naam ‘Door Cliënten Bekeken’ al sinds 2002 aan verbetering van de gezondheidszorg vanuit het perspectief van de patiënt. Meer dan 1000 apotheken en 200 gezondheidscentra hebben met de methode ‘Door Cliënten Bekeken’ meegedaan. Met succes: de aanpak leidt aantoonbaar tot kwaliteitsverbetering en een betere beoordeling door patiënten (Van Linschoten en Moorer, Factsheet Apotheken door Cliënten Bekeken, 2008).
Workshop (2 uren)
Patiëntenpanel (2 uur)
Het panel heeft de vorm van een ‘spiegelgesprek’ en vindt plaats onder leiding van een onafhankelijk voorzitter. De huisartsen en andere medewerkers zijn aanwezig. De sessie wordt afgerond met een instructie van instrumenten: ‘hoe kom ik tot een verbeterplan?’.
Indienen actieplan (1 uur)
De actiepunten van het door de praktijk opgestelde verbeterplan worden online gemeld in de portal van ARGO. Hiermee wordt het traject afgesloten.