MENU
Advertentie
Advertentie
tijdsduur
ca. 2 uur
organisatie
CME-Online / E-WISE Nederland
kosten
basistarief
€ 1495,00
extra prijsinformatie
informatie
gebied:
GGZ/Psychiatrie, Overig
categorie(ën):
Samenwerking, Communicatietechniek, Algemeen & overig
ICPC:
A
sponsoring
Deze nascholing wordt niet gesponsord.
accreditatie
accreditatie
2
punten
abonnement
e
learning
CME-Online - Effectief communiceren voor het apotheekteam (apotheekhoudend)
Accreditatie Periode: 30-06-2019 t/m 30-06-2020
Deze Online Nascholing is niet meer geaccrediteerd!
Wilt u een andere Online Nascholing vinden:
Op het gebied van 'Samenwerking', 'Communicatietechniek' of 'Algemeen & overig'?
Van dezelfde aanbieder?
Of wilt u liever zelf (uitgebreid) kunnen zoeken?

In deze cursus gaan we in op het onderwerp communicatie en alle verschillende aspecten die daarbij horen.

  • Wat wordt er van u verwacht?
  • Hoe effectief is uw eigen communicatie eigenlijk?
  • Welke aspecten spelen er mee bij miscommunicatie?
  • Hoe kun je een vastgelopen gesprek weer vlot trekken?
  • En ook: Hoe ga je om met emoties in de communicatie?
  • Hoe effectief is uw communicatie eigenlijk?

Inzicht in de verschillende aspecten en mechanismen die een rol spelen in de communicatie kunnen u meer ingangen bieden om de communicatie weer vlot te trekken. We illustreren de theorie met hele praktische voorbeelden en geven u tips en tricks.

Na het volgen van deze cursus:

  • kent u de definitie van effectieve communicatie.
  • kent u de impact van verbale en non-verbale communicatie.
  • kent u de begrippen bovenstroom en onderstroom in het licht van communicatie.
  • heeft u zicht op de verschillende aspecten van communicatie tussen zender en ontvanger.
  • heeft u kennis van de verschillende waarnemingsposities welke van belang zijn bij communicatie.
  • kent u de verschillende niveaus van communicatie.
  • kent u het belang om in uw communicatie onderscheid te maken tussen uw observatie en interpretatie, en weet u praktisch hoe u dit kunt doen.
  • weet u hoe u de verschillende communicatietechnieken effectief kunt inzetten.
  • weet u hoe u effectief kunt omgaan met emoties van de ander en/of van u zelf in de communicatie.
Hebt u suggesties voor het verbeteren van deze pagina of algemene op- of aanmerkingen met betrekking tot onze website? Laat het ons hier weten!